התרשמויות אישיות מתערוכת דיגיטאון 2011 חלק חמישי ואחרון
תאריך פרסום: 13:03:43 25/10/2011
המשך הסקירה לתערוכת digitown חלק חמישי ואחרון לסקירת החדרים בבית המלון בקומה ג'
תצוגת אמנון סאונד אשר הציג ב 2 חדרים 2 תצוגות סאונד שונות
חדר ראשון
רמקולים של חברת צ'אריו האיטלקית משולבים עם הגברה של סגדן האנגלית הגברה קדם מגבר + מונובלוקיםSagden - Master class SPA-4 & MPA-4 Power Amplifiersנגן דיסקים: Sugden - fusion21רמקולים: Chario - Sovran על פניו היה נראה שיש היגיון גדול בחיבור בינהם היות והצריו בעלי סאונד מעט לאודנס וההגברה של סגדן האנגלית בעלת משקל עודף באזור המיד היה אמור להיות שם איזון... אך משום מה משהוא לא עבד נכון לטעמי.הרמקולים של צ'אריו בכל פעם נשמעו מאוד אנמיים, בייחוד באזור המיד שהיה איי שם זרוק מאחור ומאוד עכור, היה חוסר פירוט בהרבה קטעים וסאונד לא מוגדר. הציוד הזה מוכר לי והוא ציוד מעולה שהיה אמור לתת הופעה הרבה יותר טובה
ייתכן שהרמקולים לא עבור הרצה/ בעיות חשמל/ חוסר התאמה.
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 100.000 ₪
החדר השני
רמקולים אנגליים והבחירים ביותר של חברת Epos דגם Encore 50הגברה מגבר אינטגריטד: Sagden IA-4 Integrated Amplifierקומפקט Sugden - fusion 21פה הסאונד היה הרבה יותר מאוזן, ונכון לטעמיהסאונד היה דיי קרוב לסאונד אנגלי אם כי לא ממש שהיתי הרבה זמון בחדר מחוסר נוחות האיפוסים הגדולים מרשימים מאוד בגודלם ובתמונת הבמה שלהםאם כי אני מצפה מחברה שנמצאת כל כך הרבה שנים בתחום להתחיל לצאת מהקופסה בכל הקשור לעניין העיצוב החיצונילהערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 60.000 ₪
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת אודיו וידאו ארט – החדר של מנדי סבו
מגברי מנורות מונו בלוקים וקדם מגבר שפורפרות של VTL ורמקולי NOLA עם מקור של LECTOR האיטלקית
גם כאן כפי שחזר בכל החדרים הייתה בעיה של עודף באס ואקוסטיקה נוראית
הפרקטים בכל החדרים היו באוויר והם הדהדו ללא הרף והדבר נתן נפח מעל ומעבר למצב הקיים
אז בכניסה לחדר הזה היה יותר מידיי באס עד כדי השתאות וקריאת WTF
בתוך החדר זה היה בעוצמה פחותה מעט {לפחות בשורה הראשונה והשניה}
אם כי בכלל הייתה אווירת לחץ ודחיסות יותר מידיי ולדעתי הרמקולים היו מאוד גדולים על החדר
הגבוהים והמיד היו טובים ובעלי עומק וריאליסטיות אבל להבדיל ממקומות אחרים שהיו בעלי עודף באס כאן היה לי מאוד קשה לנטרל אותו ולכן וויתרתי על החוויה מהר יותר ממקומות אחרים למרות שניסיתי מס' פעמים, באמת שניסיתי.
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 200.000 ₪
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת חברת אקורד יבואני חברת DALI
התצוגה בחדר הייתה נקיה ומאווררת ופריסה נאה של הציוד
הרמקולים החדשים של דאלי {20.000 ש"ח!!!} בעלי מראה מאוד מיוחד, הייטקי ויפים לטעמי עם גימור מרהיב ועיצוב משתלב ומאוד מרשימים במראה.
אך עד כמה שאני מנסה איני מצליח להיזכר בדבר אחר כל שהוא מאותו החדר...
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת אלגזי – החדר של דודי אלגזי
בין החדרים היותר מינוריים ורגועים והיותר זכורים התוצאה הייתה מתוקה מדבש ותיבת תהודה של הרמקולים כמעט ולא הגיבהשמעו את הפוטנציאל הגדול מאוד שאפשרי להפיק מהרמקולים {וחבל שלא מוצא}התצוגה תאמה מאוד את גודל החדר ומרחק הישיבה והיה בוודאות ניתן להוציא מהפרואק יותר, הרבה יותר.< הראיס דודי אלגזי עם יורש העצרעוד חבל אחד: הרמקולים השניים {Mordaunt-Short} לא עבדו ברוטציה עם הפרואק ולכן לא היה ניתן להתרשם מהם {לפחות במהלך היום הראשון}
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 30.000 ₪
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת L.M. Agencies & Marketing - החדר של משה לוי
התצוגה הופעלה עם מגבר של Anthem דגם 225,
מקור: בלו ריי Anthem, כבלים TARALABS,
רמקולים אלקטרוסטאטיים של Martin Logan דגם ElectroMotion ESL
עוד שולב סאב אקטיבי DYNAMO 700 של מרטין לוגן שפעל בעוצמות עבור החדר והמסדרון.....
בעצם הסאב עבד עבור החדר, המסדרון וכל הקומה..... טוב נו,למה אתה לוחץ???... הוא עבד עבור כל הבניין! בסדר?}
הופעות חיות, מוסיקה אקוסטית וגם וווקאלית נשמעים פשוט חוויה
הצליל היה חי ותנודתי, פתוח ושקוף עם במה קדמית רחבה {כל עוד האזנת ממרכז הרמקולים}
(למי שיכל לנטרל ממה ששמע את הרעידות שזעזעו את יסודות המבנה}
נקודת האזנה התרחבה לעומת דגמים אחרים ובכלל הסאונד יכל לגנוב את ההצגה לרבים בתערוכה אילו הוא היה בבלאנס נכון.
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 28.000 ₪
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת audioengine
לא התחברתי לסאונד של הרמקולים האקטיביים למחשב, אבל שם פגשתי בשעות הצהרים את ידידי דני בכור
התעדכנו אחד מהשני ובמהלך השיחה הכרתי לו את נהורי אשר עם מערכת רפרנס של MBL ובונה כבר למעלה משנתיים רמקולים ממש הזויים.
דני השובב הדליק אותי כאשר הראה לי תמונה בנייד שלו על עדות שביצע את זממו על רעיון שהצעתי לו בעבר.
לפני כשנה הוא רכש ממני רמקולים נדירים וייחודיים, ובזמנו הצעתי לו למצוא עוד זוג מאותו הדגם ולשים אותו במהופך על הזוג הקיים ובכך ליצור סופר רמקול {ובמבנה דיאפוליטו}, כאשר למעשה אילו 4 רמקולים זהים.
זוג אחד נשמע מדהים... אתה מתאר מה קורה עם 2 זוגות?!?!
הבנדיט לא רק שהדליק אותי אלא אף הדליק את טומי שנכנס למירוץ וכבר השיג זוג ראשון ועדין במאמצים אחר מציאת זוג נוסף.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת NAIM-AUDIO החדר של אילן טמיר
מקור קומפקט דיסק :Naim audio cds3
רמקולים: Naim audio ovator s-400
קדם מגבר: Naim audio nac 282
מגבר כוח Naim audio nap 250
כבלי אודיו של ניים אודיו
ממול לחדר של יורוטל הייתה התצוגה של חוויה מוסיקאלית מר אילן תמיר שהינו הנציג השני בארץ של חברת ניים אודיו NAIM - AUDIO האנגלית ואשר חולק בסוכנות עם "אודיו דיזיין" אשר היא חטיבת האודיו וידאו בחברת שלמה כהנא (שלא היו) אשר עוסקים בחשמל חכם.
בכל אופן שם חזרה התופעה שהייתה בזמנים אחרים ובתערוכות אחרות
וכפי שכתבתי כבר "הייתה הרגשה של נסיכה יפה בעלת מראה אקזוטי שצעקה, אני פה, תראו אותי."
רק שמראה ייחודי לא היה אלא סאונד עם פוטנציאל אדיר שמשום מה לא הגיע לייעדו
ובגלל הרבה סיבות ידועות כגון: ווליום מאוד הזוי שלא דפק חשבון לסביבה, גודל החדר, סוג המוסיקה שנוגנה, הציוד ורמתו, והאנשים אשר בחדר.
הייתה הרגשה של קרוז שצעק לכל הקומה בואו אני פה.
לא הרגשתי נוח בחדר, ומעבר לזה משהוא שם לא הרגיש נכון אם כי הכל היה נכון היה יובש חסר רגש וריגוש קשה לתאר אבל משהו כמו מרוב עצים לא רואים את היער.
ניים אודיו נחשבת בעיניי רבים כחברה מדהימה וכובשת {יש טוענים שזו בכלל כת}
רבים אשר מתחילים עם ציודים של החברה ממשיכים להשתדרג בתוכה ונשאבים אלייה
הן בגלל שרוב הציודים שלה מתחברים יותר נכון ונשמעים טוב יותר עם ציודים אחרים של החברה,
הן בגלל הסאונד שדיי ממכר וקשה למצא לו מתחרה {למי שאוהב}
והן מבחינת זה שהחברה מציעה שדרוגים של החלקים שלה {בקיצור חתונה קתולית}
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 130.000 ₪ +
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
תצוגת חברת יורוטל טק
את רוב היום הזמן חלקתי עם צביקה ואיריס הנחמדים שממש רק 4 ימים לפני, החליטו להיכנס לתערוכה והצליחו להתארגן.
התצוגה נחלקה ברוב היום בין 2 סטים ובשעות הערב לאטרקציות האחרות
ברוב היום חוברה אלקטרוניקה של וינסנט אודיו והגברות הייברידיות ב 2 סטים שונים
האחד קדם מגבר משולב מנורות Vincent Audio SAT-1 + מגבר כוח היי בריד Vincent - SP 331
המקורות היו קומפקט טרנזיסטורי דגם Vincent Audio - CD-S2
מקור אנלוגי: פטיפון של Thorens מהדגמים הבחירים ה TD - 850
עם זרוע מקורית וראש לפטיפון של Benz Micro + קדם מגבר לפטיפון Vincent Audio - PHO-8
הגברה זו שולבה לעבודה עם 2 זוגות רמקולים של Indiana Line האיטלקית שהופעלו ברוטציה
התוצאה לטעמי הייתה של אובר באס, הרמקולים חמים וההגברה הייתה חמה והשילוב הזה הוציא כמויות של באס שכל מי שנכנס לחדר חשב שהסאב של M&K בקוטר "12 שעמד בפינה מנגן תמידי
הרמקולים המדפיים מוסה עם אלמנט "6 היו בין ההפתעות הגדולות ביותר {בהופעת בכורה} שיצא לי לפגוש בכמויות הבאס העמוק והפאנצ'י שרמקול מדפי מסוגל להוציא... זה היה שוס. הרמקולים הרצפתיים Indiana Line - Tesi 560 החדישים היו עם טוויטר יותר מובלט מהמדפיים ובאס יותר רגוע אך עדיין היה יותר מידיי חם בחדר. המלצתי לצביקה שיביא איתו את המגבר הטרנזיסטורי ה Vincent - sv234 ליום השני ויחבר אותו יחד עם הקומפקט הטרנזיסטורי הגבוה של וינסנט Vincent Audio - CD-S5 ושיחד יישמעו מעולה עם האינדיאנה שבטבעם חמים מאוד (הכבלים שחוברו בסט הזה היו מאוד פשוטים מלהזכיר) להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 30.000 ₪ הסט השני
קומפקט Vincent Audio CD-S6MKII Hybride CD player
מגבר Vincent Audio - TubeLine SV-236 MKII
מחוברים לרמקולים Miller & Kreisel (M&K SOUND) S-150
מגובים בסאב אקטיבי של M&K בקוטר 12"
הסאונד היה מאוזן, שקוף ונכון. פרט ל 2 מעמדים של הציודים לא הביאו ולא השקיעו בדבר.
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת בהתבסס על ידע אישי ומה שידוע: כ 38.000 ₪
* אגב התצוגות שהיו נמכרו בזמן התערוכה
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
אני שוב מדגיש כי הסקירה שלי היא דעתי האישית ועל התוצאה הכללית ועצם התצוגה הכוללת בכל חדר.
כמה שנגיד וניכתוב שאין לתת משקל לתערוכה בכדי לקבע עמדה, עדיין הרוב כן מקבל רושם ומייחס לתערוכות חשיבות ייתרה
ולכן כדאי מאוד למציגים לזכור זאת ולתת לכך כובד משקל בתצוגה אותה הם מעוניינים להעביר היות ולמרות הטעות
תערוכות כן משאירות רושם וכן מקבעות עמדה.
אין להבין מהסקירה שלי הבעת עמדה על מוצר כל שהוא בין אם ההתרשמות הייתה חיובית או שלילית
היות וזו מבוססת על דבר חד פעמי שהתרחש בתנאים ספציפיים,
ראוי ונכון מאוד למי שמעוניין במוצר כל שהוא שיבחן כל דבר לגופו ובהתאמה נכונה.
עד כאן הסקירה האישית שלי לתערוכה אשר הייתה בין החוויות הגדולות ביותר שהיו בארץ בתחום האלקטרוניקה הבידורית
תודה רבה למארגנים, תודה רבה למציגים ולמשתתפים ולכל מי שעשה בכדי שהאירוע הזה יהיה מוצלח.
שמעון מור יוסף, Av1
קישורים לשאר חלקי הסקירה
17-18 אוקטובר 2011
סקירה אישית בחמישה חלקים לתערוכת דיגיטאון
שנערכה בכפר המכביה
נושאי התערוכה: קולנוע ביתי, מסכים, מקרנים, רמקולים, מגברים, רסיברים
וחידושים בתחום אלקטרוניקה בידורית.
ובייחוד בכל הקשור למערכות סטריאו
סקירת תערוכת דיגיטאון 2011 חלק ג'