proceed-avp2 processor קדם מגבר משולב ממיר, קדם מגבר משולב DAC, פרוססור קולנוע ביתי מוסיקאלי, קדם מגבר יד שניה

נמכר

קדם מגבר שגולת הכותרת שלו היא האיכות סאונד שלו בסטריאו לעומת המחיר המוצע

צליל מוזיקאלי פתוח ומפוקס ללא צבע כל שהוא, מאוד מאוזן בכל התדרים.

רזולוציה פנומנלית, רצפת רעש נמוכה ביותר, מאוד מזכיר בסאונד קדם מגברים של ברייסטון ושל מרק לווינסון

זו בהחלט הזדמנות לקדם מגבר סטריאופוני עם יתרונות, תוספות ואיכויות של מוצרים יקרים מאוד ממנו וברמתו

ראה דבר אחד למול עינייך במכשיר הבא

מעבר להיותו פרוססור קולנוע ביתי הכולל DD,DTS,THX אשר הן הטכנולוגיות השולטות

זהו קדם מגבר סטריאופוני ברמה גבוהה מאוד כולל DAC - Burr Brown מובנה עם הרבה מאוד תוספות

ברמת המחיר שהקדם מגבר הזה מוצע אין לו מתחרים ביכולות, בביצוע, באיכות הרכיבים ובמיתוג

המכשיר הינו של חברת פרוסיד אשר משוייכת לחברת האם MADRIGAL

כך שלמעשה המכשיר כולו בפנים כמו הפרוססור מס' 40 של מרק לוינסון אשר עולה 30.000 $

נכון שבתחום הסטריאו הרעיון שקדם מגבר המיועד לקולנוע ביתי "נחשב" לנחות יותר מקדם מגבר סטריאופוני ומוקצה מחמת מיאוס...

אך לא במכשיר הזה!!!

במחיר המוצע יש כאן איכות נדירה וגבוהה מאוד אשר נמצאת ברמות מחיר של קדם מגברים סטריאופונים סביב 15-20.000 ש"ח

יש לו חיבורים מקצועיים ומגוונים, יש לו רכיבים איכותיים, בנייה מאסיבית וייחודית

וגולת הכותרת יש לו DAC מובנה באיכות גבוהה מאוד של Burr Brown רק עבור הסטריאו!!!

תוצרת ארה"ב, עבודת יד, שנאי טרואידי, כרטיסים ומייצבי מתח עצמאיים

בנוי כמו כל מכשירי רמת HIGH-END הטובים ביותר בעולם {אל תשכח הוא כולו בפנים Mark Levinson}

המכשיר כולל חיבור לסאב, כולל חיבורי בלאנס XLR חיבורים אופטיים וקואקסיאליים וכמובן RCA

כל פונקציות האקולייזר DSP + בקרי טרבל ובאס ומעקפים עבורם

http://www.sonyplaza.nl/proceed-avp2-p-1702.html

מוצר יד שניה במצב שמור מאוד כולל שלט מקורי

ביקורות

http://www.hometheater.com/news/10221/

---------------------------------------------------------------------------------------------

Absolutely superb and well built piece with much trickle down technology from the $30,000 Levinson N0. 40.

DACs and the 4 DSPs are essentially the same.

This piece is a GREAT analogue preamp and close to the very best available, when you know how to set it for passthrough.

As a "DAC" with it's differential L/R DACs and FIFO jitter reduction, it is as good as I have ever heard.

The detail is amazing, yet it retains it's musicality, mids are free of any discernable colouration and the imaging and soundstage are beyond reproach. For movies, very secondary to me, it's extremely detailed and very enveloping.

This is great kit and untouchable for the money or many times it's cost.

The best choice for movies and music.

--------------------------------------------------------------------------

The Proceed AVP2 is one of the best ever pre/pro to date! I have a AVP2 and it is by far the best improvement to my system.

The AVP2 is a amazing 2 channel pre amp and when used as a dac it is better then most high end cd players on the market.

There are no software problems, No relay clicking just pure sound quality. THe AVP2 on the used market goes for $2500 us.

It is so much better then anything under $5000 out there.

I have owned Parasound C!, EAD ovation plus, Krell showcase, Newcastle p-965, Anthem avm 20, and CAL ssp-2500..

The Krell was the worst out of the bunch. Remember the AVP2 is almost the ML 40.

--------------------------------------------------------------------------

ביקורות על הדגם AVP1 שזה המוצע יותר טוב וחדיש ממנו

http://www.avrev.com/home-theater-preamplifiers/av-preamps/proceed-avp-av-preamplifier.html

http://www.audioreview.com/cat/amplification/a-v-preamplifier/proceed/avp/prd_118368_2719crx.aspx

http://www.angelfire.com/empire/natan/proceed_avp.htm

מידע מאתר החברה על המכשיר

http://www.proceedaudio.com/manuals/AVP2OM.pdf

THX Ultra

— THX Ultra processing is used for movies which were

originally created for theatrical release; THX may be added to any

multichannel mode associated with movies (Dolby Digital/AC-3,

Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II Movie, DTS, MPEG).

Pro Logic

— manually selecting Pro Logic may be needed when

listening to a conventional (PCM) digital signal, as from a

laserdisc player, which does not have an identifying “flag” to indi-

cate whether it is simply stereo, or Dolby Surround encoded. (In

the case of AC-3, DTS, or MPEG, the AVP2 will know positively

what sort of decoding is required and will provide it automati-

cally.)

Pro Logic + THX

— adds THX Ultra II post processing to the basic

Pro Logic decoding.

Pro Logic II Movie

— employs the more advanced Dolby Pro

Logic II algorithm for decoding Dolby-encoded movie

soundtracks. “DPL II” often yields sound that is surprisingly close

to a discrete multichannel signal such as Dolby Digital 5.1 from

older movies that lack the discrete multichannel soundtrack. (Note

that the soundtrack should be encoded as a “2.0 Dolby Surround”

signal for best results.)

Pro Logic II + THX

— adds THX Ultra II post-processing to Dolby

Pro Logic II Movie decoding.

Pro Logic II Music

— a somewhat different configuration of the

Pro Logic II algorithm which is optimized for use with ordinary

stereo music recordings (that are not specially encoded to the 2.0

Dolby Surround standard). This configuration often provides stun-

ning multichannel sound from ordinary stereo recordings.

stereo surround

— for enjoying two-channel stereo recordings

using all loudspeakers; this is an ambience extraction mode that

uses the natural ambience in the recording itself, rather than syn-

thesizing something artificial. The stereo surround mode tends to

be somewhat more subtle than Dolby Pro Logic II. Use it if the

PDL II Music mode seems a bit heavy-handed.

mono surround

— for monophonic recordings which would ben-

efit from some degree of additional ambience or spaciousness,

such as many classic movies and some sporting events.

mono on center

— a “true” mono, reproduced only through the

center channel speaker (and subwoofer, if you have one). Noisy

mono soundtracks often enjoy significant noise reduction by be-

ing reproduced in this mode.

mono on front

— the same as mono on center,

Frequency response: 20 Hz – 20 kHz, +0dB, –0.2dB

Total harmonic distortion: 0.005% @ 1 kHz, A-weighted

Maximum output (XLR): 10 V rms

Maximum output (RCA): 5 V rms

Dynamic range: 100 dB (or better)

Signal to noise ratio (balanced outputs): 105 dB (ref: 0 dB output)

Channel separation: better than 100 dB

Analog filter: Bessel-tuned, linear phase to 40 kHz

Low-level linearity: deviation less than 1 dB to -90 dB FS

(1 kHz, 20 bit data, 80 kHz measurement bandwidth)

Volume range: 0.0 (off) to 91.0 dB

Volume resolution: 0.5 dB steps above 31.0 in display

1.0 dB steps between 11–31.0 in display

2 dB steps below 11.0 in display

Digital inputs:4 S/PDIF electrical on RCA

1 S/PDIF electrical on BNC

1 AES/EBU electrical

1 EIAJ optical

Analog inputs: 1 balanced stereo pair on XLR

7 single-ended pairs on RCA

RF Demodulator input: Digital Input 3 (w/opt. RF demodulator card)

Digital input impedance:75? (S/PDIF electrical)

110? (AES/EBU electrical)

Digital output:1 RCA (S/PDIF electrical)

Digital output impedance:75? (S/PDIF electrical)

Main analog outputs: 3 balanced outputs (main left, center, right)

8 single-ended outputs (5.1 plus 2 auxiliary channels)

Analog output impedance:10 Ohms

Available trigger current: 80 mA per outlet

Power consumption: less than 50 W

Shipping weight: 34 lbs. (15.5 kg)

נמכר

AV1

Selected audio video & opportunities

שמעון מור יוסף

052 3153 707

מתקבלות הצעות לקניה ומכירה של מוצרים מיוחדים

info@Av1.co.il