“AAD” או בשמה המלא ”American Acoustic Development“ הינה חברה אמריקאית.

החברה הוקמה הוקמה בידי המהנדס המפורסם "Phil Jones"





האיש עם העבר והניסיון העשיר ביותר בעולם הסאונד.
הוא החל את דרכו כנגן גיטרה באס, ומשם החל חיפושו אחר רמקולים מושלמים,
עם ביצועי באס שיעבירו את יכולת נגינתו.


"Phil Jones" עבר לתחום האלקטרוניקה כדי ללמוד ליצר רמקולים שיתאימו לסאונד שחיפש.
הוא החל את דרכו בחברת "VITAVOX" האנגלית
שהינה אחת החברות הותיקות ביותר בעולם{למעלה מ 65 שנים} ביצור רמקולים
שם הרחיב את הידע שלו בהבנה ובבניית רמקולים ושימש כמנהל יצור.


בהמשך הוא עבר לחברת "Wharfedale" שגם היא חברה אנגלית, וגם שם שימש כמנהל יצור.


ב
Wharfedale הוא בנה לעצמו את הרמקולים הראשונים שלו לשימושו הפרטי.
מפה לאוזן הרמקולים עשו הדים אגרסיביים בגלל איכותם לעומת גודלם הפיזי
הרמקולים הוציאו באס שעד אותו הזמן אף אחד לא שמע מעולם מרמקול קטן!

הרמקולים היו מהפכנים ושינו סדרי הבנה, תפיסת סאונד ובנייה בעולם
עד אז אף אחד לא האמין/ יצר רמקול קטן שיכול, להוציא באס כה עמוק וסאונד גדול!




לרבות הימים הרמקול נודע בשמו "AE -1"
בחברת הרמקולים הראשונה ש "Phil Jones" הקים "Acoustic Energy" האנגלית
ובין לילה שונו סדרי עולם וההבנה כלפי רמקולים ובניתם.
 
אנשי התעשייה אמרו כי "Phil Jones" שבר את חוקי הפיזיקה ברמקול הזה.

 


הגדולה ברמקולים הייתה במימדים הקטנים מאוד שהפיקו סאונד גדול מאוד
בכל רמקול היו 2 אלמנטים מיוחדים ש "Phil Jones" תכנן
אלמנט מיד באס בקוטר של בסה"כ 4.5" שהפיק באס מדהים וגדול בנפח של אלמנט בקוטר 8"
קרוס אובר מתוחכם ותיבת תהודה כמעט מתה מבחינה אקוסטית
עד היום לכל הרמקולים ש "Phil Jones" בנה ב "Acoustic Energy" יש להם ערך וביקוש בעולם

לאחר שמכר את חברת "Acoustic Energy" לטייוונים
הגיעה הבקשה מחברת "Boston Acoustics" האמריקאית שיבנה להם סידרה איכותית.
ואכן זה קרה סדרת "High-End Lynnfield" האגדית הכניסה את בוסטון לדפי ההיסטוריה כחברת רמקולים משובחת.

סדרת "High-End Lynnfield" של "Boston Acoustics"


ומשם "Phil Jones" פנה לשוק האמריקאי באופן ישיר והקים את חברת "Platinum Audio".




אז כבר כולם ידעו "Phil Jones" הוא תרנגולת שמטילה בצי זהב.
מוצרי חברת "Platinum Audio" כל כך הצליחו בעולם,
עד שלא היה מגזין או כתב מקצועי שלא היללו את הרמקולים.

כולם היו המומים מהסאונד המדהים.


אף אחד לא האמין שיש עוד מה לחדש בעולם הסאונד,
אבל "Phil Jones" הראה גם הראה לכולם... מה היא גאונות.

 


הדבר הפך למדהים עוד יותר שכאשר "Phil Jones"
עבר לפרויקט הבא ולא היה ניתן לרכוש רמקולים של "Platinum Audio"
שהם עשו היסטוריה – והיסטריה,
ערכם עלה מאוד בשוק היד שנייה וכיום אין סיכוי למצוא את דגם הרפרנס.



באותו הזמן "Phil Jones" בנה את הפנטזיה שהייתה לו, רמקולי הורן.

"Airpulse 3.1 full-range horn speaker" 


רמקולים ענקיים, ויקרים מאוד, (175,000$) לזוג. שנבחרו ביפן כמוצר האודיו החשוב והטוב ביותר שנבנה בעולם - מעולם.

הפרויקט הגדול, האחרון של "Phil Jones" הוא חברת "Soliloquy" על כל מוצריה.
שהינה כיום חברת "HIGH- END" אמריקאית ושזוכה לתשבחות ולכתבות מדהימות בכל העולם.


לאחר הקמת חברת "Soliloquy" החליט "Phil Jones" שזה הזמן להיות עצמאי ולא להיות כל הזמן תלוי בבעלי מניות, ממון, ואינטרסים.
הגשמת חלום והקמת החברות: "AAD" {ציוד סטריאו וקולנוע ביתי} ואת חברת "PJB" {ציוד לנגני באס}.
בחברות הללו הושקעו כל: הידע, הטכנולוגיה, הניסיון, והממון ש "Phil Jones" רכש בחייו.
לכל סדרה יש את הפטנטים ,הפילוסופיה, גוון הסאונד, והייחודיות שלה.
"Phil Jones" הוא גם נגן באס והוא הקים במקביל ל "AAD" את חברת "PJB" - "Phil Jones bass"


המגבר המפורסם ביותר בעולם שהוא מגבר המנורות החזק ביותר שקיים500W .


חברת "PJB" - "Phil Jones bass" מתמחה ומייצרת:
מגברים, רמקולים, ובכל הציוד הנלווה לנגני באס והיא כאש בשדה קוצים כובשת את העולם המקצועי
כאשר רבים מהמוסיקאים ואנשי המקצוע קונים את הציוד ומכריזם עליו כמוצרים השווים ביותר בתעשייה.

* רוב חברות האודיו וידאו בעולם קונות חומר גלם, ואלמנטים, ממפעלים אחרים
מרכיבות או מוסיפות אלמנטים {לפעמים רק את האריזה} ונותנות למוצר את הלוגו שלהם.
יש מעט מאוד חברות שיש להם מחלקת מחקר ופיתוח {R&D} ובכלל יש מעט מאוד מתוכם שממש מייצרות את כל מוצריהם.

כל המוצרים שיצר Phil Jones, הוא המקור להכל.
כל האלמנטים וחומר הגלם של כל המוצרים מיוצרים בתוך המפעל
הכול פרי פיתוחו ובפיקוחו של "Phil Jones" ודבר אינו קנוי או מועתק,
מהבורג הקטן ועד לאלמנט הגדול והמסובך ביותר, "Phil Jones" עושה הכל!

החברה מספקת חומרי גלם, אלמנטים, יעוץ, וידע לחברות אחרות בעולם לבניית רמקולים
ביניהם גם חברות יוקרה מטורפות, {בגלל חיסיון אין ביכולתנו לספר בפומבי, אך הדבר ידוע בתעשייה.}
"Phil Jones" מיצר אב טיפוס לחברות מכל העולם שלפיו הן מזמינות קו יצור שלם.

הרעיון המרכזי של "Phil Jones" ושמיושם ב "AAD" ו "PJB"
"איכות חסרת פשרות בכול הפרמטרים, אך במחיר נמוך מאוד."
ערך גבוה לכסף!

ואכן הביקורות על "AAD" כיום בעולם מוכיחות כי ערך המוצרים הינו גבוה בהרבה מהמחיר שבו הם נמכרים.
מוצרי "AAD" כמו שאר החברות ש "Phil Jones" בנה, מוכיחים כי האיש מתעלה על עצמו וממציא חידושים בכל פעם מחדש.
"אין חכם כבעל ניסיון" אין כיום איש בתעשייה שיש לו ניסיון גדול ומרובה מ "Phil Jones" ביצור רמקולים.

* הסאונד האמיתי.
רמקולים איכותיים נמדדים ביכולת לרגש!
הסאונד האמיתי הינו סאונד נטרלי, הינו ללא שום תוספות או תכונות מובלטות
כגון: טראבל, באס, רזוננס של הבאס, ופרמטרים אחרים רבים.

המוסיקה שיוצאת מהרמקולים צריכה להיות מאוזנת ללא "תוספות" או חסרונות.
צריכה להיות דינאמיקה וסינרגיה בין האלמנטים ושאף תחום תדרים לא יהיה גבוה או נמוך מהשני

TWEETER
צלילים גבוהים: הסאונד צריך להיות קל, חמים ואוורירי ולא חריף ומובלט.

MID
צלילים אמצעיים: הסאונד צריך להיות באמצע, ולא: עמוק/ בולט/ גבוה/ נמוך.

WOOFER
צלילים נמוכים: הסאונד צריך להיות ממוקד ומהיר, נמוך כמה שיותר ולא איטי ומרוח.

ושלאחר כל זה, הסאונד הנשקף מהרמקולים מצליח לשחזר את זמן ההקלטה
אבל... עם עומק הבמה, מיקום וגודל הכלים, דיוק, ובשילוב מוסיקאליות ויכולת ריגוש.
זהו הסאונד הנקרא בפי אודיופיילים {מכורים לתחום} סאונד סטייג' תמונת במה.
ויש הרבה קושי ליצור רמקולים מאוזנים, אך מוסיקאליים.

הרמקולים ש "Phil Jones" מיצר, ידועים בכל העולם!
אין עוררין על היכולות, המוסיקאליות, השקיפות, החמימות עם יכולות וירטואוזיות והריגוש המלווים בבאס שאי אפשר שלא להתמכר אליו,
מכוון ש "Phil Jones" הינו נגן באס שיודע איך באס אמור להישמע
מי ששמע כל רמקול של "Phil Jones" לא יכול לשמוע רמקול אחר מנסה לנגן באס

רמקולים טובים לא זקוקים להגברה עתירת שרירים וכוח!
אומנם נהוג מאוד לשדך לרמקולים בקטגורית ה " HIGH END" מגברים עם הרבה כוח,
שלרוב עולים הרבה מאוד כסף עד פי 2 ויותר מעלויות הרמקולים {מכוון שרוב הרמקולים בקטגוריה הנ"ל לא קלים להפעלה}
אך במקרה של "Phil Jones" רוב הרמקולים שהוא בונה לא זקוקים לכוח הזה.
הרמקולים שהוא יוצר אינם צרכים השקעה מטורפת בכדי לרגש, הם זקוקים להגברה נכונה ואיכותית אך לא לכוח.

מי שבאמת יודע מה היא מוסיקה חיה, מה הוא ביצוע מרגש ומי שמבין את שפת המוסיקה,
לאחר שמקשיב לרמקולים של "Phil Jones" לא יכול שלא להבין את הגאונות!

דגם Q-50 הרמקול הביתי הגדול ביותר ש "Phil Jones" בנה.

סדרת QI מקור גאותו של "Phil Jones" והדגם האהוב עליו מכל והגדול ביותר Q-50
אילו רמקולים full range כל טווח התדרים לאדם אידיאל 20 הרץ עד 20 קילו הרץ ובמדידה שמיעה וריאלית של + - dB 3 !!!
בכל מקום שאנשי תעשיית המוסיקה יוצרים, נגנים, ועוסקים בתחום שאלו לעצתו אילו רמקולים לקחת לביתם/ לסטודיו שלהם
הוא המליץ על Q-50 והרמקולים נמצאים אצל כל חבריו נגני הבאס

רק מי שבאמת מנגן באס ויודע איך באס אמור להישמע, ידע להעריך את הרמקולים הללו,
מכוון שכפי שהוזכר Phil Jones מעבר להיותו מהנדס, הוא גם נגן באס מחונן
ואין מי שיודע טוב ממנו בתעשיית האלקטרוניקה העולמית איך באס אמור להישמע.

הגודל כן קובע, ולרמקולים גדולים יש קסם מיוחד!

 AAD - Q-50



יש כל כך הרבה מה לכתוב ולהסביר על הרמקולים הללו.
הינה מידע טכני מועט.
ראשית, אין רמקולים מדהימים כאילו בעולם!

מדהימים???... כן מדהימים!
ליצור 5 אלמנטים ברמקול אחד, וכאשר יש 2 יחידות פעילות בקוטר "12 בכל רמקול
והרמקולים עומדים על נצילות כה גבוהה של 94 db ובהתנגדות ריאלית של 6 אום {ולא יורדים מ 4}
והם full range... זה מדהים!

הרמקולים יורדים נמוך מאוד בבאסים Hz20 -+ 3 dB {טווח שמיעה אבסולוטי לאדם אידיאל}
יש מעט מאוד רמקולים בעולם שיורדים לתדרים הללו, הרוב בנויים ל 30 הרץ ומעלה.
זה כל כך נמוך עד שמעטים האנשים שמסוגלים לשמוע {לרוב חיות שומעות תדרים אילו}
למעשה, רוב האנשים יחושו אותם והתחושה זהה להרגשה שלפני רעידת אדמה.

הרמקולים הללו בעלי נצילות גבוה ולכן הם יכולים לפעול טוב עם כל מגבר החל מ 50W .





הרמקולים גדולים פיזית!
150 ס"מ {מטר וחצי גובה}.
52 ס"מ עומק.
30 ס"מ רוחב.
כל רמקול שוקל 78 ק"ג ללא אריזה.
כל רמקול מחזיק עד 500 W






בכל רמקול 5 אלמנטים שיוצרו במיוחד לדגם הנ"ל:
2 יחידות WOOFERS בקוטר "12 האחראיות על תחום התדרים הנמוכים מאוד.
יחידת LOW MID WOOFER Cקוטר "6.5 שאחראית על תווך תדרי הבאס האמצעיים
היחידה העשויה מחומר Carbon Fiber
{חומר המשמש לבניית מכוניות מרוץ/ חלליות וידוע בקלילותו הרבה אך יחד עם זאת גם בחוזקו הרב}
יחידת HI MID WOOFER
קוטר "6.5 האחראית על צלילי האמצע {כגון קול אנושי} העשויה גם כן Carbon Fiber
יחידת TWEETER בקוטר "1 האחראית על הצלילים הגבוהים, עשויה מטיטניום.

הרמקולים בנויים בעבודת יד, עם חציצות מיוחדות בין האלמנטים ויצירת חדרים שונים
בכדי ליצור שבירה של הגלים בתוך תיבת התהודה עד יציאתם דרך שלושת פתחי באס הרפלקס {כפי שיוזכר בהמשך}
הרמקולים בנויים עם הרבה פטנטים וחידושים {לפי מיטב המסורת של "Phil Jones"}

חידוש:
האלמנטים מוטבעים בתוך העץ! בכדי ליצור אקוסטיקה, וניצול טוב יותר של הסאונד מהאלמנטים.


חידוש:
יחידה הנשלפת ויכולה להתלבש על יציאות הבאס רפלקס
עניין של טעם בבאס, ויכולת שליטה וריסון הבאס במקומות אקוסטיים בעיתיים.


חידוש:
מפתח שמיועד לטרמינלים לנעילה ופתיחה.
ומלבד זאת הטרמינלים והגשרים מאסיביים מאוד בכדי ליצור מוליכות גבוה.


חידוש:
3 יציאות באס רפלקס לזרימת החשמל האקוסטי הנמצא בתוך הרמקולהמופק מחלקו האחורי של כל אלמנט




< זהו המפצל תדרים שמחולק ל 3 יציאות ממוקדות בכדי להזין כל תווך תדרים בנפרד.
{החלק הפנימי הנמצא בתוך הרמקולים בקצה השני של הטרמינליים}


3.5 יציאות, אילו רמקולים הנקראים full range – כל תווך התדרים לאדם אידיאל
{שמיעה בריאה לחלוטין 20 הרץ בתדרים נמוכים ו 20 קילו הרץ בתדרים גבוהים}


זה הקרוס {המפצל הפנימי שבתוך הרמקולים}


כל אחד מהרמקולים עומד על 4 ספייקים {עוקצים} העשויים מנחושת, ומאסיביים מאוד.



הרעיון של העוקצים הוא למנוע הדהוד של הבאס ובכדי למקד אותו וכן למניעת וויברציה שמשפיעה על הסאונד


אי אפשר להישאר אדיש, מכוון שלא רק הסאונד הוא המיוחד
הרמקולים עם עיצוב וגימור ש...


*הגימור השחור הינו דמוי עור



*אופציית גימור בהזמנה מיוחדת
כל שאר הדגמים בסדרת Q


*סאבוואפר שיורד ל Hz12 עם 2 יחידות "10
מגבר 400 W בטופולוגית A-B ומשקל של 62 ק"ג


"Phil Jones" בתערוכת CES Las Vegas עם Q50 באופציית גימור שונה


הנה קישור לכתבה מצולמת על מוצריו של "Phil Jones"
 

הוא עצמו מפרט ומספר על כל פועליו ומוצריו ולקראת הסוף {דקה 7} הוא מדבר על הרמקולים הללו,
ועל נגני באס שרכשו אותם לביתם ולאופני ההקלטה שלהם.

כיום מחיר הרמקולים אמור להיות 14.500 $
יש לנו נגישות לסטוק מצומצם שנשאר במפעל במחיר נמוך בהרבה מהמחיר המיועד
המוצר חדש באריזה עם אחריות לשנה, אפשרות לתשלומים בכרטיס אשראי
צור קשר לקבלת מחיר
052.3153.707

מעט מהתגובות של אודיופיילים שהאזינו לרמקולים:
"סאונד ענק"
"צליל שעוטף אותך ומכניס אותך לתוך המוסיקה"
"במה של אולם קונצרטים."
"שואבים אותך לתוכם"
"לחיות את המוסיקה .ולחוות אותה"
"הרמקולים האולטימטיביים בכל קנה מידה לקולנוע ביתי ולמוסיקה... פשוט מאלפים!"
"שקופים ורגישים לכל שינוי קטן שמשנה את הסאונד, תענוג לגלות אותם בכל פעם מחדש"
"באס תלת מימד מרטיט וממיס, נמוך ומפורט"

כל הרמקולים של "AAD" בנויים:
בעבודת יד, חציצות בתוך הרמקולים, ובין האלמנטים שילוב של חומרים אקוסטיים ברמה הגבוהה ביותר.
כל האלמנטים הם פרי פיתוח ויצור של חברת "AAD" והמתקדמים בעולם בטכנולוגיה ובידע לבניה ויצור.


רמת גימור ובידוק גבוהה ומחמירה, כל רמקול ניבדק ונימדד ליפני אריזתו.
עומדים בתו תקן; אמריקאי\ גרמני\ אירופי\ישראלי .
לצערנו אין ביקורות על הרמקולים היות והם לא היו זמן רב בשוק והיצור שלהם הופסק דיי מהר {לפני כ 4 שנים}
היות והם מצאו את מקומם רק בשוק היפני המצומצם ובמספר אולפנים
ישנו זוג יחידי בארץ שנשמח להדגים אותם בכדי שתוכלו גם אתם להתרשם מעבר למה שהובא כאן

התאמה

מתאימים לחללים גדולים + {20 מטר רבוע ומעלה}
רצוי להרחיקם מקירות כ 50 ס"מ ומעלה מכל כיוון
סאונד שקוף ומתאימים לכל מערך
מתאימים למגבר בעוצמה של 150 W ומעלה {כמה שיותר}
מתאימים גם לקולנוע ביתי
Comments