חשיבות המקורות הראשיים והמזינים במערכות סטיראו ו/או קולנוע ביתי


איזון במערכת מתחיל בראש ובראשונה במקור: המקור הינו נקודת המפגש הראשונה של המערכת למול המדיה ולכן חשיבותו גבוהה מעל כל החלקים האחרים המתחברים אליו. 

יכולת הקריאה הראשונה, הפענוח וההעברה של האינפורמציה הראשונה תלויים במקור ומכאן נגזרת חשיבותו עבור נאמנות ואיכות הצליל לשאר חלקי המערכת.
החוליות הנוספות המרכיבות את המערכת נותנות את חותם הצליל המשתנה בחיבור לחוליה הבאה. 

אילו הן החוליות המינימאליות לפי סדר חשיבותן ופעילותן: 

חוליה ראשונה - המדיה: תקליט, דיסק, קובץ, וכו'...

חוליה שנייה - המקור: {קומפקט, פטיפון וכ'ו...} המקור הוא הקורא והמפענח את המידע ומעביר אותו למגבר .
חוליה שלישית - כבלי חיבורים: הכבלים נמצאים בין המקור לבין המגבר והם המקשרים והמעבירים את האינפורמציה מהמקור למגבר.
חוליה רביעית - המגבר: המגבר מקבל סיגנל במתח נמוך מאוד, מגביר אותו ומעביר אותו לחוליה הבאה.
חוליה חמישית - כבלי רמקוליםהכבלים הללו מחוברים לרמקולים ומעבירים את האות המוגבר.
חוליה שישית - הרמקולים: תפקידם לתת את התוצר הסופי והוא השמע. 

חוליה שביעית - האקוסטיקה: החדר בו המערכת ממוקמת, כל חדר בגודל/ אקוסטיקה שונים נותן תוצאה שונה לאותה המערכת. 
חוליה שמינית - ריהוט: הסטנד עליו מונחת המערכת
חוליה תשיעית - משככי תנודות/ וויברציה: לכל חלק ישנה תנודה הן כזו שהוא מייצר והן מאילו שהוא מקבל מחלקים אחרים
חוליה עשירית -  החשמל: כאשר החשמל נקי, ויציב המערכת נשמעת טוב יותר 

חוליות 2,3,4,5,6 הינן המערכת עצמה והשאר הם השיפורים {שכל אחד מהם חשוב בפני עצמו והאקוסטיקה היא החשובה ביותר}
ישנן מערכות מושקעות מאוד בחוליה אחת או בכולן אבל המקור לא נמצא ברמתו או באיכותו לשאר חוליות המערכת – דבר המהווה בעיה באיכות הצליל הראשוני הנמצא במדיה עצמה ונפילה מתמשכת באיכות השמע הסופית.

למעשה מי שיש ברשותו מערכת מושקעת מבחינת כל הרכיבים אך המקור אינו ביחס שווה לשאר המערכת התוצאה תהייה מערכת המשמיעה סאונד ברמת האיכות של המקור בלבד. 

לעומת זאת, כאשר המקור באיכות גבוהה יותר משמעותית משאר רכיבי המערכת לא נקבל את איכות המקור המלאה,
מכיוון שלכל רכיב יש את החסרונות והיתרונות, האופי והגוון האישי התורם את חלקו לתוצאה הסופית,
ובכדי שנגיע להרמוניה ומיצוי המערכת, על כל החוליות להיות בדרגות קרובות אחת לשנייה.