מאמר הדרכה כלים וטיפים לפני רכישת מוצרי סטריאו וקולנוע ביתי


מוביאים בפניך מספר כללים חשובים שידריכו אותך איך לרכוש ולשדרג: מערכת הסטריאו/ קולנוע ביתי וכל מה שתחת הגדרה של "אלקטרוניקה בידורית".
הדברים המובאים על מנת למנוע ממך את המסע האינסופי, אחר רכיבי המערכת הנכונים ויחסכו לך כסף וזמן.
הדברים נכתבו לאחר ניסיון ורב ואלפי שעות שיחה וטיפול בקוחות שונים שהיו במסע למציאת המערכת ו/או הרכיבים המתאימים.
...אז בוא נתחיל
 
1. מה אתה רוצה להשיג?
זכור ודבוק תמיד בסיטואציה שגרמה לך לרצות לקנות מוצר/ לשנות חלק במערכת  בכדי שיעשה פעולה שאתה רוצה ובצורה שאתה רוצה.
איש מקצוע יכול "להאיר" לך כי אולי זה אינו אותו המוצר שרצית שיעשה את התוצאה שחיפשת אבל אל תיתן לעצמך ולאף אחד לשנות/ לבלבל לך את הרצון הראשוני שהיה לך והוא התוצאה הסופית שאותה רצית מלכתחילה
כך לא תמצא את עצמך מבזבז כסף וקונה מוצרים שיודעים לעשות דברים אחרים ולא את מה שרצית

דוגמה למצב שדרוג:
נניח  שיש לך מערכת סטריאו ואתה מרגיש שחסר  לך באס ואתה {כמו רוב העולם} תולה את התוצאה הלא מספקת ברמקולים ומחפש לשנותם.
אתה זה שקבע כי הרמקולים הם הגורם לחוסר הבאסים, אבל יש מצב שאיש מקצוע "יאיר" את עינייך לכך שאינך צריך להחליף את הרמקולים אלא דווקא יצביע על המגבר כזה שיוצר לך צוואר בקבוק ומונע מהרמקולים להוציא יותר באס.
{ד.א, הובא פתרון של הגברה רק לשם הדוגמה, אבל זה יכול להיות כל דבר אחר}

בכל אופן שמע בעצתו אך בדוק אותה, אם היא לא מביאה את השיפור הספציפי שרצית {הוספת באס} אל תרכוש! 
מכוון שגם אם המגבר שהוצע לך עושה דברים אחרים טובים יותר {שלא היו מלכתחילה במחשבה שלך לשפר ועכשיו פתחו לך את התיאבון} 
עדיין אתה נמצא בחסך של הבאס וכך תמצא את עצמך בתוך זמן קצר עדיין מחפש לשפר את הבאס 
יוצא שבזבזת כסף על תוצאה שלא הייתה לך בעיה איתה לפני כן, ועדיין הבעיה הראשונה שבגינה חשבת לרכוש מוצר שיפתור אותה, נשארה. 
לכן תמיד זכור את הבעיה שהייתה לך ואת המצב שהנך רוצה להגיע אליו בסוף

בכל אופן האופציות הן רבות מלבד ההצעה הראשונה שהביא בעל המערכת
מכוון שבעל המערכת לפעמים קצר ראיה/ ידע בכדי לראות את כל התמונה 
איני טוען שאיש מקצוע אינו יכול לטעות אבל לו יש ניסיון רב ממך, לכן רצוי מאוד לפני קביעה של מה הבעיה או מה אתה חושב שאתה צריך, 
רצוי מאוד להתייעץ לפחות עם 3 בעלי מקצוע השייכים לתחום, ולך עם הקו המוביל.

2. תגדיר תקציב
הגדרת התקציב תיתן לך כיוון, וחיוב למצוא בהגדרה מענה.
יש מצב שתמצא את עצמך מנותק מהמציאות, היות והדרישות שלך יהיו גבוהות ייתר על המידה לעומת התקציב 
בגדול "כסף לא משקר" וככל שתשקיע יותר תקבל יותר אבל לפעמים זה תלוי בעוד גורמים שלא לקחת בחשבון שיכולים להשפיע.
בכדי להיות בטוח שהתקציב שלך נכון/ או לא השתדל להתייעץ באנשי מקצוע הנוגעים בדבר.
ייתכן שיש לך טעם יקר והוא אינו בר השגה בתקציב שהגדרת.
ואם אין ביכולתך להגדיל את התקציב תצטרך להנמיך ציפיות ודרישות בכדי למצוא את הדבר המתלבש בצורה הטובה ביותר עבורך.

3. למידה מינימלית
כפי שכל אדם עובד קשה להרוויח את הכסף שלו ולהכניסו לכיס כך הוא צריך לפעול כאשר הוא מתכוון להוציא אותו 
השתדל לקבל רקע וכיוון על התחום והמוצר אותו אתה מתכוון לרכוש.
בעולם דיגיטאלי הדבר זמין מאוד וההשקעה היא זמן בלבד.
אל תתעצל, תקרא ותקבל רקע בכדי לפחות לדעת למי לפנות ובאיזה עניין אך תמיד תהיה פתוח לדברים חדשים והשאר את ההחלטה הסופית לעצמך בלבד

4. אל תהיה מושפע.
זכור את המטרה והמוצר אשר אמור לבצע אותה
אם אתה צריך רמקולים, השתדל לא להיות מושפע מהצורה שלהם
נכון, גם זה חשוב, {בייחוד אם אתה נשוי} אבל המטרה של הרמקולים היא להשמיע מוסיקה 
אם הם אינם משמיעים אותה לרוחך אל תקנה אותם ואל תביא אותם לשיקול סופי בגלל המראה אלא בגלל התוצאה 
תזכור טוב את המטרה שלך שהיא לשמוע מוסיקה ולא קניית רהיט
אם הדבר משתלב הנה מה טוב אבל אם לא, תמצא את עצמך מתפשר וקונה משהוא שלא היה ביעד שלך.

5. "שני יהודים שלוש דעות"
תמיד יהיו סביבך "חכמים" שירעיפו עלייך שפע המלצות ודעות, השלב הקשה והחשוב ביותר עבורך הוא לנטרל אותם ולא לתת להם להיות חלק משיקול דעתך.

6. פרסומות
עולם האלקטרוניקה הבידורית הוא אחד התחומים המושחתים ביותר בתעשייה העולמית וככזה ישנם גורמים רבים המנסים להשפיע על הלקוח המזדמן, זה ללא הידע המעמיק.
ישנם מאות מגזינים ואתרי אינטרנט ה"בוחנים" ציודים וממליצים עליהם ולכל אחד שיטת דרוג לכל מוצר נבחן
אבל {וזה אבל גדול} אתה צריך לזכור שלמרות שיש כלל {המגזין, אתר אינטרנט, עיתון, וכל כלי תקשורת} יש גם פרט והפרט הינו אותו סוקר/ כתב שכותב את הכתבה/ ביקורת על אותו המוצר
וככזה יש לו טעם ייחודי לו ופרמטרים ודרישות משלו והסקירה אותה הוא כותב היא לטעמו בלבד!
לא בטוח שמה שטוב לאותו הבוחן טוב עבורך (מה גם שלך אין את אותו הציוד בחינה אותו הבוחן השתמש בו, כך שתמיד התוצאה תהיה שונה מזו מעיד עליה אותו הבוחן}
לכן כלל 7 הוא התשובה

7. סמוך תמיד רק על עצמך!
לאחר שהכללים העליונים מכתיבים אותך בפעולותיך זכור תמיד שאתה הוא זה שתחיה עם המוצר.
זה שתקרא, תלמד, תקבל עצות, תבחן ותבדוק, יהיה לך החומר שעליו אתה יכול לבסס את החלטתך אבל תן את כל כובד ההכרעה, אך ורק לעצמך.
יכול להיות שביקורות שתקרא מוטות לכיוונים שונים או לצרכים אחרים ונתנו תוצאות שונות ומשונות במצבים משתנים
שום דבר לא יכול ל "סבן" אותך במידה ואתה מאמין בעצמך, מכוון שהכלים שלך לבחון דברים {עיניים אוזניים, רגשות, תחושות} זה אתה!
אתה יכול לקבל הכוונה למטרה אבל אתה הוא זה שתעשה את המהלך ואתה הוא זה שתתמודד ותחיה עם התוצאה
ואם מוצר עושה תוצאה טובה לטעמו של אדם אחר ולא לך מה זה מועיל לך?
לכן לאחר שקיבלת רקע והכוונה השתדל תמיד לסמוך אך ורק על עצמך, זה אתה והאמת הפנימית שלך!
אם אביא לך בקבוק יין שעולה 1.000 ₪ לבקבוק והוא לא לטעמך האם עדיין תרכוש ותשתה אותו?
או בגלל שהוא עולה 1.000 ₪ לבקבוק וזה נחשב יוקרתי ומתנוססת עליו תווית יוקרתית אתה תקנה אותו?

האמת האבסולוטית היא שלך ואל תיתן לאף גורם להשפיע עליה בעד שום דבר, כי אתה הוא זה שתתמודד עם זה בכל זמן שהדבר יהיה ברשותך.
הסביבה מאוד חומרנית, משפיעה ומותגית ולא תמיד מה שטוב לאחד מתאים וטוב לאחר.
היה בטוח באמת הפנימית שלך ובעצמך!

8. ערך המוצר {עלות}
הכלל החשוב ביותר והעליון הוא שראוי ורצוי שכל אחד ישים דגש גדול על ערך המוצר {עלות}
המגזינים הטובים בעולם עושים כן ורצוי שכך יעשה כל אדם {ובכלל בכל תחום} 
כאשר מוצר מקבל ביקורת טובה, בראש ובראשונה הביקורת מתייחסת למחירו.
דוגמה: מוצר קיבל ביקורת של 8 מ 10 ועלותו היא 1000 $, היחס לביקורת הוא 1000 $.
אך שים לב! אם מחירו היה 800 $ הביקורת הייתה כבר 9 מ 10 או אפילו 10!
לכן במוצרי הזדמנויות האיכויות, היכולות והביצועים בייחס לכסף תמיד גבוהים יותר כלעומת מוצר חדש באותו הסכום = הערך הינו הגבוה ביותר שבנמצא.

9. לקנות חכם = לקנות נכון
לא מעט פעמים שפונים אליי לקוחות שעשו טעות בקנית מוצר שאינם צריכים לו.
למה הדבר דומה? 
לאדם פרטי שעובד וגר בעיר והולך לקנות רכב שישרת אותו, ובמקום רכב הוא קונה טרקטור.
{לפעמים יוצא שהקונה הוא האשם, מכוון שהוא מחפש הזדמנות ולא פתרון לבעיה, כך יוצא שהוא קונה טרקטור במחיר "מציאה" מצידו אבל אין לו צורך בו או יכולת מימוש ו/או תנאים שלהם הוא מיועד ולבסוף עדיין אין לו רכב שישרת אותו}

במשך חיי האודיופילים הסלוגן שרץ איתי הוא "לא חשוב מה אתה שומע... חשוב איך זה נשמע!"
אל תרכוש מוצר בגלל מה שכתוב עליו {מותג} או איך הוא נראה או מה הכתבות שיש עליו או המלצות של אחרים.
תן לאוזניים שלך בלבד להחליט, הם המקור היחידי והאמין ביותר שלך.

10. לא כל הנוצץ ... זהב
נכון שמוצרי סטריאו הם מודולאריים שיכולים להתחבר לכל מכשיר ונכון שיש מוצרים טובים יותר ויש פחות, אבל לא כל הנוצץ ... זהב.
זה שאדם אוהב שוקולד חלב אבל גם פלפל ירוק חריף, זה לא אומר שהוא: רוצה/ מסוגל/ יכול/ לאכול אותם יחד = זה שיש מוצרים טובים עם נתונים טובים ואפילו שמראים על הנייר כי הם מתאימים זה לא אומר שהשידוך יעלה יפה. 

רצוי שתדע, לכל חברה יש פילוסופית סאונד, לכל מוצר יש תכונות שחלקן חלשות ואחרות חזקות 
בהתאמה נכונה ניתן לשלב מוצרים בכדי שישלימו אחד את השני והידע להתאמה נצבר מניסיון
אין ספר או מדריך, זה פשוט רק ניסיון.
הידע והניסיון להתאמה נמצא לרוב אצל העוסקים בתחום/ פריקים כבדים מכוון שהם מגלגלים הרבה ציודים ולהם יש את הידע והניסיון.
לא לפחד לשאול ולהתעניין ולקבל חוות דעת לפני רכישה. 

 
11. להוציא את המוץ מהתבן
אמת כי עוסק בתחום ירצה לקדם את מוצריו בכל התייעצות ומעטים ימליצו נכונה 
אך השתדל לקבל מס' דעות ממס' עוסקים, כך תוכלו לגבש דעה או כיוון בין ההמלצות.
מלבד זאת, עדיף לקבל אינפורמציה של 70% מאשר כלום.
 
בהצלחה